Hagadagen

 

 

Gustav III:s båt "Delfinen".

Gustav III:s båt "Delfinen".

 

Hagadagen 31 maj

I morgon söndag är det dags för familjefest i Hagaparken. Passa på att besöka Fjärilshuset, Gustav III:s paviljong, Koppartälten och Bergianska trädgården.

Upplev musik, dans, teater och temavisningar. Pröva aktiviteter som boule, segling eller paddling. Det finns även många aktiviteter och upplevelser för barn. Tag med picknick eller pröva någon restaurang eller något kafé i området. Se samtliga programpunkter och tider för Hagadagen här.

Favorit i repris 2 miljarder år på 60 minuter

Det blir en geologivandring i Bergianska trädgården med geolog Åke Johansson, från Naturhistoriska Riksmuseet. Samling vid ångbåtsbryggan i Bergianska trädgården Kl.14.15 när M/S Tranholmen II anländer till Bergianska trädgården. 

Ann

4 svar

  1. Spännande!!! Hade jag varit hemma så skulle jag gärna! Men jag ska till Bohuslän.

    Så lustigt. Jag var och hälsade på Delfinens syster och bror i torsdags. Valfisken och Vildsvinet. I båthall 2 på Galärvarvet. Så jag hade kunnat hälsa!

  2. Ja, jag tog några närbilder. Det var svårt att få med hela båtarna eftersom det var lite trångt!

Kommentera

