Jag äter inte grodögon!

grodorNär vi för några år sedan hade en grupp med dagisbarn på vårt skolprogram Tropisk hetta och skulle smaka på tropikerna i Victoriaväxthuset.  Då var det en liten flicka som mycket bestämt sa NEJ TACK när vi delade ut vår snabba tropiksallad (skivad banan med tropisk juice toppad med passionsfrukt). Jag frågade tål du inte banan? Nej jag äter inte grodögon sa hon och spände ögonen i mig. Vilket inte blev bättre när jag försökte förklara att det var passionsfruktens frön och inte grodögon. Hon tänkte nog den där tanten kan man inte lita på.

 

Passionsfrukt foto: Wikipedia

Passionsfrukt foto: Wikipedia

 

 

Visst kan man hålla med om att det liknar grodögon men synd att hon inte fick smaka på tropikerna. Vill ni boka ett skolprogram se i vårt programblad.

Ann

Kommentera

